Rubriky
Novinky

Finále IKAP II

V pátek 9.6. 2023 se na OA TGM odehrálo velké finále projektu IKAP II (Impletence Krajského akčního plánu rozvoje vzdělání v Královéhradeckém kraji II), který je zaměřený na využívání techniky ve výuce angličtiny.

Žáci čtyř základních škol (ZŠ Javornická Rychnov nad Kněžnou, ZŠ Javornice, ZŠ a MŠ Skuhrov nad Bělou, ZŠ a MŠ Slatina nad Zdobnicí) se v doprovodu svých vyučujících anglického jazyka vydali do Kostelce, aby čelili dalším zapeklitým nástrahám a úkolům. Překonat svůj stud museli hned na začátku setkání – všech 60 dětí bylo namícháno do 10 týmů. V tomto složení absolvovali první aktivitu zvanou Photo and Video Hunt, při které jim již tradičně dělali průvodce naši žáci. A tak jsme na chodbách a školním dvoře byli svědky zpěvu, převlékání, focení selfie, stavění soch, … Byla to zábava, při které se velice rychle zapomnělo na fakt, že se v týmu členové leckdy téměř neznali.

Po náročném a časově omezeném plnění úkolů následovala pauza, v jejímž rámci si naši žáci připravili povídání o zahraničních praxích. Samozřejmě opět v angličtině. A že bylo o čem povyprávět! Malta, Portugalsko, Mallorca – zkrátka spousta zážitků na celý život.

Po výše zmíněných aktivitách již přišel zlatý hřeb programu. Každá škola měla za úkol vybrat z komiksů vytvořených ve výukové aplikaci Book Creator, na které byl celý projekt vystaven, tři nejlepší. Celkově se tedy sešlo a bylo odprezentováno 12 velmi povedených příběhů. Nechyběl jim vtip, nadhled a veliká originalita.

A kdo že stanul na stupních vítězů? První místo obsadili s komiksem „School Principal Battle“ žáci ZŠ Javornice (Lukáš Plodek, Oldřich Žbánek a Dominik Marek), na druhém místě se s „Flying Rice“ usadila Veronika Holíková ze ZŠ Skuhrov. Bronzovou pozici uhájila ZŠ Slatina (žáci Vojtěch Veverka, Jakub Martin Brokeš a Aleš Kaplan) s „Trabant Journey from the School“.

Dvouletý projekt Projekt IKAP II ukázal i důležitost tzv. vrstevnického učení a jeho smysl. Jsme rádi, že si obě věkové skupiny žáků (tedy žáci ZŠ – 8. a 9. třídy – a žáci OA TGM – 3. ročník) mohly vzájemně vyzkoušet spolupráci při řešení úkolů. Hravou formou si rozvíjeli své digitální kompetence a gramotnost a v neposlední řadě samozřejmě kompetence jazykové. Učitelé si odnesli inspiraci do vlastní výuky. Velice cenné bylo i sdílení vlastních zkušeností a metod.

Věříme, že zapojení do projektu všechny zúčastněné obohatilo, a kdo ví? Možná se opět brzy objeví možnost, jak navázanou spolupráci i nadále rozvíjet.

Mgr. Lucie Linke